Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#95]

H Pωμανία πάρθεν… Αυτές τες μέρες διάβαζα δημοτικά τραγούδια, για τ’ άθλα των κλεφτών και τους πολέμους, πράγματα συμπαθητικά· δικά μας, Γραικικά.   Διάβαζα και τα πένθιμα για τον...

Κυκλοφορεί το όγδοο τεύχος του περιοδικού "Αντεπίθεση".

Σε έναν καιρό παρηκμασμένο, όπου όλα γύρω μας καταρρέουν. Σε ένα καιρό προδοσίας και διάλυσης των πυλώνων του Έθνους μας υπάρχει μία νεολαία που αντιστέκεται, μία νεολαία που μάχεται,...

Πρωτομαγιά: Ημέρα του Έλληνα Εργάτη

«Η εργασία είναι μια έκφραση της εθνικής ζωής και ο Εργάτης είναι ένα κομμάτι του Έθνους». ErnstJünger. Οι φιλελεύθεροι αστοί θέλουν την Πρωτομαγιά μια ημέρα σαν όλες τις άλλες....

Ακτιβιστικές παρεμβάσεις του Μετώπου Νεολαίας Θεσσαλονίκης για την Παιδεία και την Μακεδονία

Είναι γνωστό ότι η Ελληνική Παιδεία καθ’ όλη την διάρκεια της μεταπολίτευσης βρίσκεται σε μια συνεχή και εντεινόμενη παρακμή. Μπολσεβίκοι καθηγητές (με την ανοχή της ψοφοδεούς αστικής δεξιάς) αλωνίζουν...

2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ

Το Σάββατο, 30 Μαρτίου 2019, μια ξεχωριστή εκδήλωση έλαβε χώρα στον χώρο εκδηλώσεων του Εθνικιστικού Κινήματος, υπό την διοργάνωση του Μετώπου Νεολαίας της Χρυσής Αυγής και του περιοδικού «Αντεπίθεση». Από...

  • Ο Εθνικισμός στην Τέχνη - 2ος κύκλος [#95]

  • Κυκλοφορεί το όγδοο τεύχος του περιοδικού "Αντεπίθεση".

  • Πρωτομαγιά: Ημέρα του Έλληνα Εργάτη

  • Ακτιβιστικές παρεμβάσεις του Μετώπου Νεολαίας Θεσσαλονίκης γ...

  • 2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ

Σάββατο, 01 Σεπτεμβρίου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#90]

Η Μακρά Γέφυρα (που έχει σήμερα τουρκικό όνομα) στην Ανατολική Θράκη είναι παλαιά πόλη, με έντονα και χαρακτηριστικά ελληνικά στοιχεία στη λαογραφική της παράδοση. Το Ζαλούφι βρισκόταν βορειοανατολικά της Μακράς Γέφυρας. Μετά τον εθνικό ξεριζωμό, οι Έλληνες των περιοχών αυτών εγκαταστάθηκαν σε περιοχές κατά μήκος της δυτικής όχθης του Έβρου, δημιουργώντας και εκεί κοινωνίες, όπου οι ιδιαίτερές τους παραδόσεις διατηρήθηκαν ακέραιες. Ο ελληνισμός…
Ε’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Στη θάλασσα και στην παραλία ξέσπασε σφοδρή μάχη, καθώς οι μεν Αθηναίοι προσπαθούσαν να ρυμουλκήσουν τα πλοία, οι δε Σπαρτιάτες να τα τραβήξουν στην ξηρά, για να τα επανδρώσουν. Η πλάστιγγα έγειρε προς την πλευρά των Αθηναίων, οι οποίοι βρέθηκαν ξαφνικά σε πλεονεκτική θέση, καθώς οι Σπαρτιάτες του Επιτάδα ήταν τώρα πλέον αποκλεισμένοι στην Σφακτηρία.…
Εις Μάρκον Μπότσαρη   Η Δόξα δεξιά συντροφεύει Τον άντρα που τρέχει με κόπους Της Φήμης τους δύσβατους τόπους, Και ο Φθόνος τού στέκει ζερβιά, Με μάτια, με χείλη πικρά·   Αλλ’ όποτε η μοίρα του γράψη, Τον δρόμον του κόσμου να πάψη, Η Δόξα καθίζει μονάχη Στην πλάκα του τάφου λαμπρή, Και ο Φθόνος αλλού περπατεί.   Στην πλάκα του Μάρκου καθίζει…
Η Χρυσή Αυγή της Πατρίδας και της Ορθοδοξίας. Ύστερα από παραίνεση συναγωνίστριας, μπήκα στον κόπο να διαβάσω ένα βιβλίο υπό τον τίτλο «Γίνε Θεός χωρίς τον Θεό: Η θλιβερή πορεία της Ευρώπης προς την καμπαλιστική θρησκεία»! Το συγκεκριμένο πόνημα, μόλις σαράντα σελίδων, το υπογράφει κάποιος ιστορικός - αρχαιολόγος και πραγματεύεται την ιστορία γενικώς του σιωνισμού, καθώς και την ραγδαία εξάπλωση του ανά τον κόσμο διαμέσου…
Σάββατο, 25 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#89]

Στους νότιους πρόποδες του Φαλακρού όρους και ανατολικά του ποταμού Αγγίτη, βρίσκεται η Προσοτσάνη Δράμας, περιοχή με πλούσια και παλαιά ιστορία, γνωστή στον αρχαίο κόσμο ως Πυρσούπολη. Ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του τόπου διαφαίνεται στη λαογραφική του παράδοση, όπως στις παραδοσιακές του φορεσιές, ανδρικές και γυναικείες. Η γυναικεία, συγκεκριμένα, χαρακτηρίζεται ως αστικού τύπου παραδοσιακή ενδυμασία, με ποικιλία υλικών και χρωμάτων. Αποτελείται από βαμβακερό υφαντό…
Σούλι Ο συγκεκριμένος πίνακας απεικονίζει την ηρωική θυσία των γυναικών του Σουλίου, οι οποίες προτίμησαν έναν αξιοπρεπή θάνατο, αντί μιας ατιμωτικής ζωής. Ο χορός του Ζαλόγγου αποτελεί ένα ιστορικό γεγονός, που συνέβη μετά την οριστική κατάληψη του Σουλίου από τα στρατεύματα του Αλή πασά, τον Δεκέμβριο του 1803. Στη κορυφή του όρους Ζάλογγο, oι Σουλιώτισσες με τα  βρέφη τους αγκαλιά αποφάσισαν να πεθάνουν…
Ισαίος: Ο δεξιοτέχνης της «αποδεικτικής διαδικασίας». Ο Ισαίος, ένας από τους μεγαλύτερους ρήτορες της αρχαίας Ελλάδας, συγκαταλεγόταν στον «Κανόνα των Αττικών Ρητόρων» και υπήρξε διδάσκαλος του Δημοσθένη. Ήταν γιος του Διαγόρα, και όπως μας πληροφορεί ο Δημήτριος ο Μαγνήτας στο έργο του «Περί των ομωνύμων ποιητών», είχε γεννηθεί στην Χαλκίδα. Ωστόσο, υπάρχει και μια άλλη εκδοχή, σύμφωνα με την οποία ως τόπος γέννησης…
Δ’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Εν συνεχεία, το θέρος του 426 π.Χ., οι Αθηναίοι, παρά την ήττα τους από τους Αιτωλούς, κατόρθωσαν τελικά να κυριαρχήσουν στην δυτική Ελλάδα. Οι Αμβρακιώτες δε, επιτέθηκαν στο Αμφιλοχικό Άργος, αλλά κατάφεραν να κυριεύσουν μόνο τις γειτονικές Όλπες. Επιπλέον, οι Ακαρνάνες, παλαιοί εχθροί των Αμβρακιωτών, ειδοποίησαν τον Αθηναίο στρατηγό Δημοσθένη, ενώ ταυτόχρονα επιτηρούσαν τους Σπαρτιάτες,…
Παρασκευή, 17 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#88]

Παραδοσιακή ελληνική κουζίνα σύμφωνα με τα έθιμα του Δεκαπενταύγουστου. Στις Κυκλάδες και ιδιαίτερα στην Ίο, την Πάρο, τη Σαντορίνη και τη Σίφνο τιμάται το κρέας χοίρου κατά το εθιμικό “κυκλαδίτικο ρόστο". Η συνταγή αυτή ακολουθείται πολλούς αιώνες τώρα και περιλαμβάνει ως πρώτες ύλες κόκκινο κρέας, τομάτες, πατάτες, καρότα και μανιτάρια, σε συνδυασμό με ντόπια παραδοσιακά ζυμαρικά. Παραλλαγή αυτού του εθίμου συναντάται στην Κεφαλονιά,…
Η Παναγία των Βράχων Ο εικονιζόμενος πίνακας φιλοτεχνήθηκε από τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι και παρουσιάζει την  Παναγία και τον Ιησού βρέφος, με τον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή σε παιδική ηλικία και τον Αρχάγγελο Ουριήλ. Το περιβάλλον είναι ιδιόρρυθμα βραχώδες, ώστε να τονίσει ότι η Παναγία είναι μια γυναίκα-βράχος, η οποία παρά τις αντιξοότητες υπήρξε πάντα κοντά στο παιδί της. Σύμφωνα με την φλωρεντινή…
Γ’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Φορμίωνας από την πλευρά του διέταξε τον στόλο του να πλέει παράλληλα με την ακτή, ώστε να διατηρεί την επαφή με τους Μεσσήνιους της στεριάς. Οι Πελοποννήσιοι, δε, επιτέθηκαν και κατάφεραν να απομονώσουν εννέα πλοία, τα οποία κατευθύνθηκαν προς την φιλική ακτή. Εκεί, οι Μεσσήνιοι επιδόθηκαν σε μια σφοδρή μάχη με τα πληρώματα των…
Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#87]

Οι τόποι της πατρίδας μας που ανήκουν στην ευρύτερη οροσειρά της Πίνδου έχουν πλούσια λαογραφική παράδοση και μέσα σε αυτήν ανήκουν και οι ιδιαίτερες παραδοσιακές φορεσιές των Ελλήνων από τα Χάσια Όρη, βουνά ανάμεσα στα Τρίκαλα και τα Γρεβενά. Η γυναικεία παραδοσιακή ενδυμασία των Χασιών φοριόταν κατά τους παλαιότερους αιώνες σε χωριά μεταξύ του Αλιάκμονα και του Σαρανταπόρου, από τα Σέρβια ως τη…
Β’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ακολούθως, το καλοκαίρι του 429 π.Χ. ο Αρχίδαμος πείστηκε από τους Θηβαίους αντί να λεηλατήσει την Αττική, να πολιορκήσει τις Πλαταιές. Στο σημείο αυτό ιστορικές πηγές μας μεταφέρουν ότι οι Πλαταιείς, υπερασπιζόμενοι τον εαυτό τους απέναντι στους Σπαρτιάτες δικαστές, είπαν ότι θα ήταν εύκολο να τους σκοτώσουν, δύσκολο όμως να αποπλύνουν την αισχύνη από αυτή…
Σάββατο, 04 Αυγούστου 2018

Παραδοσιακά Μονοπάτια [#86]

Εικόνα, από αριστερά προς τα δεξιά: Αθηνά Ταρσούλη, Η φορεσιά της Αταλάντης Λοκρίδος, Λεύκωμα με Ελληνικές Φορεσιές (1941). Γραμματόσημο του 1973. Παραδοσιακό σιγκούνι από χοντρό ύφασμα (κετσέ) και θώρακας (ψάθα) με σειρές από παραδοσιακά φλουριά. Ντόπιες γυναίκες στην παραδοσιακή γιορτή «Ανδρούτσεια», ντυμένες με την παραδοσιακή ενδυμασία των Λιβανατών (2011).   Η παραδοσιακή φορεσιά της περιοχής της Αταλάντης Φθιώτιδας λέγεται και «φουστάνα». Ως ενδυμασία…
Α’ Μέρος Τα πρώτα χρόνια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Η έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων τοποθετείται τον Μάρτιο του 431 π.Χ., με την επίθεση των Θηβαίων κατά των Πλαταιών. Έπειτα από πρόσκληση της ολιγαρχικής παράταξης, μια θηβαϊκή δύναμη τριακοσίων οπλιτών εισβάλει στην πόλη μια νύχτα βροχερή. Εντούτοις, οι Θηβαίοι, αντί να σκοτώσουν αμέσως όσους πρόσκεινται στην δημοκρατική παράταξη, καλούν τους κατοίκους της πόλης να  ενταχθούν…

 

Αρχείο

Επισκέπτες Συνδεδεμένοι

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 48 επισκέπτες

Επικοινωνία

Φόρμα Επικοινωνίας

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.